He lifts me up

Han kan lyfta mig. Han och Axl Rose.

Det här är en dag som är jobbig.
Det här är den dag jag blev föräldralös.
Jag vill ha lugn och ro och inte behöva förklara mig om jag känner för att gråta.

Mina barn härjar och bråkar. Maken lovar att ta dem på en utflykt efter lunchen.
Han ska bara data lite.
Jag kan inte vänta. Måste komma ut och få luft.
Barnen skriker och jag tycker att det är en bra idé att åka och shoppa.

På ett stort köpcentrum.
Med tre barn.

De hittar en tv i butiken och sitter som tända ljus.
En liten stund.
Jag snabbshoppar och hoppas kunna hitta något fint till mig själv.
Då har barnen tröttnat och vill gå.
Jag är en taskig, tråkiga och dum mamma som inte köper läppglans, borstar och neccesärer.
- Du köper bara kläder till dig själv!
- Var är mina kläder??? fräser den dumma mamman som håller på att förlora tålamodet.
- Det finns bara kläder till er här! prasslar argt med påsen.
- Sist jag köpte kläder var 1997!

Det var en dålig idé, det här. Måste hem.
Först ska vi bråka om vem som ska sitta var i bilen.

Hemma leker andra barn.
Nej, inte idag. Snälla, jag ville bara ha lugn och ro.
Åker till mataffären. Tårarna bränner bakom ögonlocken och jag ler mot kassörskan.
Andas djupt.
Åker hem.

Då stryker maken mig över ryggen och tar med två barn till lekparken.
Jag hittar min vän Ipod och försvinner. Ha ha , här kan jag inte ens höra de andra barnen bråka.
Gamla 80-tals låtar strömmar genom lurarna och där är Axl. Axl Rose.
Nerverna skickar impulser till musklerna som blir mjuka och glada.
Slappnar av och blir mig själv. Blir glad och sätter mig vid scrapbordet.

Maken har hjälpt mig sätta upp nya hyllor i min lilla scraphörna.
Jag pysslar och grejar och Axl Rose och jag gör julkort.
Jag är glad att jag har någon som lyfter mig.

He lifts me up. Han och Axl Rose.




Kommentarer
Postat av: Annika Knober

Sänder en stor varm kram till dig idag!! Jag är övertygad om att dina älskade föräldrar sitter däruppe någonstans, tittar ner och är så stolta över dig, över sina fantastiska barnbarn och över din starke make som finns där för dig när dom inte kan vara det längre...pussar och kramar i mängder!!

Postat av: Lindzi

Vilken underbar kärleksförklaring! Var rädd om dig!

2008-09-29 @ 21:34:20
URL: http://lindzi.blogg.se/
Postat av: Sara - SaGam

förstår att det är sorg just nu och sänder en varm kram.

2008-10-01 @ 14:49:38
URL: http://sagam.blogg.se/
Postat av: Anonym

Camilla!

Du är så duktig och tapper! Vi beundrar dig för allt du kan och gör. Fortsätt bara ta så väl hand om er. Det är underbart att se att barnbarnen får växa och utvecklas, var och en på sitt sätt. Kram/Ingbritt och Peter

2008-10-02 @ 20:32:47
Postat av: Lotta

Skickar en KRAAAAAAM!

2008-10-05 @ 09:27:40
Postat av: Misan

Jag skickar dig en bamsekram från mig! Jag förstår hur du känner! Jag vet inte vad som hänt men jag har heller inga föräldrar, far- och morföräldrar kvar i livet, men jag är övertygad om att de finns runt oss och med oss hela tiden. Jag vet att det är så för jag vill att det ska vara så! Det är jobbiga dagar när det kommer nära en speciell dag och vi måste igenom den och jag är glad att du har Axl hos dig och Han!

2008-10-05 @ 20:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback