Ett litet ord # 16

Ett av veckans två ord var NY.
Jag scrappar ju mest om tjejerna men den här handlar om mig och mina fixa idéer.

Papprena kommer från
Scrapperiet Det är Scenic Routes Salem. Mina favoriter. Kolla det fina c:et på minialbumet. Det är QK Cookie Cutter Monogram som jag fått från allra sötaste Annika
image78

Texten finns i minialbumet.

image79

Ny pizza - Nej tack!

Min man tycker att jag är knäpp ibland.
Det är jag naturligtvis inte.
Man kan säga att jag är en smula konservativ. Det ska vara som det alltid har varit. Det invanda är tryggt och bra. Det är min melodi.

- Du kan ju inte äta samma pizza år efter år, säger han.
Varför inte? Mexicano är den bästa och godaste. Jag vill ha en god pizza, alltså tar jag en Mexicano och blir mätt, nöjd och glad varje gång.
Han mumlar nåt om tråkig.
Tråkig. Ha!
När jag varit lite wild & crazy och beställt en ny pizza så har det blivit FEL.
Vesuvio är för mesig, Kebabpizza kan ha senor i köttet. Bagarens har också kebabkött. Alla andra pizzor har svamp så de kan man inte prova.
Alltså tar jag en Mexicano och blir mätt, nöjd och glad.

Ett problem infaller när min man ska köpa pizza.
Han vill inte handla på RÄTT pizzeria. Den där de gör den riktiga Mexicanopizzan. Han vill handla på pizzerian på andra sidan stan.
- Kan du inte...NEJ!
- Men kan...NEJ! Jag handlar på min pizzeria. Bestäm vad du ska ha annars får du köpa själv.
Hmm...jag orkar inte åka iväg nu. Svårt svårt. Tittar i pizzalistan. Usch, svettigt det här .
De har ju inte ens Mexicano. Två gånger har jag bett dem göra Mexicano men det blir FEL! De kan inte sina kryddor.

- Suck! Välj en ny pizza då, säger min man.
- Ny?! Ha, det vet man ju hur det blir.
Jag tar en grekisk sallad.

Min man undrar uppgivet hur i hela världen man kan välja samma pizza år efter år.
Det är enkelt. Den är bäst. Precis som du.
Var glad att jag är en smula konservativ och håller mig till samma.
Då ler han.


Kommentarer
Postat av: madeleine

helt underbart! mer text åt folket!

Postat av: AnnaB

Så bra! :) Älskar dina texter!

2007-11-06 @ 21:24:13
URL: http://annab.blogg.se
Postat av: Anna

Hihi så underbar text, är lika "tråkig" jag i mitt val av pizza. Jag har i och för sig några jag väljer mellan, men aldig att jjag går utanför de ramarna.

Höstkramen Anna

2007-11-07 @ 10:42:24
URL: http://annastenman.blogg.se
Postat av: stina ~maräng~

Mmm, önskar att jag kunder skriva som du! Vilka underbara texter. Får total skrivkramp när jag skall skriva något "viktigt" som journaling eller brev...
Kram! Stina

2007-11-07 @ 22:39:38
URL: http://stinamarang.blogg.se
Postat av: Annika W

Åh, vilken underbar text!!! Jag ler med hela hjärtat!

2008-01-10 @ 21:15:33
URL: http://annikaskreativasida.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback