Ny kamera och det doftar jul!

Jag hade gjort en tjusig julstrut .
Jag hämtade glatt kameran och skulle fotografera den fina julstruten.
Kameran uppförde sig konstigt.
Den kunde inte ställa in fokus, inte zooma och det rasslade illavarslande i den.
Helt kaputt!
Den måste ha åkt i golvet men ingen hade sett något och ingen hade gjort något.

Snablar!

Är man scrappare kan man inte leva utan kamera.
Det var bara att åka iväg och inhandla en ny.
Fördelen var att jag suttit i timmar och kollat kameror och objektiv och jämfört så jag visste precis vad jag ville ha.
Jag hade ju tänkt spara och kanske köpt den till hösten. Nu blev det ett stort hål i sparkontot.
Men vad gör man.
Det finns en fördel till. Nu när jag precis börjat min fotokurs så lär jag mig min kamera samtidigt.
Kameran? Jo det är en Canon EOS 450D med standardobjektiv + ett 50mm 1,8.

Ni kommer att få se lite övningsfoton här i bloggen.
Idag fick lilla L vara ifred och jag tränade på min nya köksrengöring från Maison Belle.
Den heter Christmas Clean och doftar apelsin och kanel! Så ljuvlig.


Det blir så mycket roligare att städa när det doftar underbart så jag köpte flera olika.
Men Christmas Clean är favoriten.
Bländare 1,8 här också.


Alla Scrapperiet-tjejer av fick varsin brun pappstrut av gulliga
Åsa. Tack Åsa!
Alla har dekorerat dem olika och så här blev min.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ska bli spännande att se alla fina foton med nya kameran. Undrar när jag ska lära mej att använda min ordentligt. Kanske ett nyråslöfte.

Kram kram

Postat av: Morfen

Kattluckan hittade vi på Zoo Kompaniet, en djuraffär vid Willys i Gamlestan i Göteborg. Googlar du så finns det säkert att köpa online. Vi köpte en billigare variant där man inte behöver magnethalsband på katten utan kan öppna, stänga, låsa för ut- eller ingång. Vi är också less på att öppna för mr misse mitt i natten (fast han har kattlåda också!)

Hoppas nu bara att han accepterar den.. Jag har fått hjälpa honom på traven ett par ggr.. s

Kramis!

2008-11-17 @ 19:16:07
URL: http://morfen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback