Miljötänk

Vet du att vi gör av med över 1000:- på plastkassar på ett år?
sa min man häromdagen.
- Skojar du? Det kan jag inte tänka mig! 
Jag räknade lite snabbt och till min fasa stämde det.

-Jo, men vi använder ju dem som soppåsar.
Soppåsar är mycket billigare och så finns det miljövänliga nedbrytbara.

-Miljökassar är så förbaskat fula och töntiga!

Men jag satte mig och Googlade.
Det finns jättefina hemsydda kassar men min symaskin är paj,
jag har inte tid och de är alldeles för stora.

Men så hittade jag de här coolingarna.
De kan jag tänka mig. En av varje färg tack!




De kommer ifrån
BAGGU.


Kommentarer
Postat av: Lindzi

Jag sydde egna för säkert 5 år sedan. De är av svart bomullscanvas (indisk bomull) så ser man inte att de blir skitiga. För att piffa till lite gjorde jag en stor beige cirkel med en orange mitt. De är toppen.

Postat av: annika knober

Im in!! Har kikat på sådana här ett tag...men vill ha 4 st....så jag antar att det blir ett sex-pack i glada färger! (kan vara bra att ha ett par i varje bil för jag antar att jag kommer att glömma ibland....) Nu återstår bara att välja färger.....hmm...

2008-09-15 @ 20:39:57
URL: http://www-annikaknober.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback